Mi is az a BDSM? Igen, ezt a kérdést sokan és sokszor felteszik. Van, aki csak magának, és vannak, akik hangosan is meg merik kérdezni, de senkit nem hagy hidegen a dolog. Ebben a cikkben mindent megtudsz a szadómazó szexről.
Mit nem tudnak a kívülállók a BDSM-ről?
A legjellemzőbb és közhasználatban is elterjedt pongyolaság a BDSM-el kapcsolatban a „bizarr” szex, ami egyszerűen a negatívja annak, amit a szó használója „normálisnak” tart. A konkrétumok nélküli „antiszociális”, „felelőtlen”, „törvénysértő” minősítések azonos értékűek a „saját értékrendem szerint ellenszenves” kijelentéssel, csak okoskodóak és sejtelmesen mocskolódóak.
Milyen szexshopban kapható kellékek vannak az S/M szexben?
A legkeresettebbeka szexi ruhák, domina szerkók, harisnya, harisnyakötő, korbács és bilincs. A Szexpláza online szexboltban és webshopban az S/M termékeket itt nézheted meg: bilincsek, vegyes BDSM eszközök, kötözők, maszkok, mellcsipeszek, paskolók fenekelők. Ha a Szexpláza.hu online szexshop webáruház kínálatából megrendeled a raktáron lévő terméket, akkor rövid idő alatt, diszkrét csomagolásban kapod meg. Ha férfiaknak, nőknek és pároknak ajánlott BDSM szexuális segédeszközöket személyesen szeretnél vásárolni, az Astoriánál található budapesti szexshop boltban megteheted. A budapesti szexshopok közül a legjobb szexshop címe Szexshop Budapest, V. ker. Károly krt. 14. félemelet, nyitva hétköznap 9-20 óráig, hétvégén 9-18 óráig.
Szeretnénk megmutatni azt is, hogy aki kedveli a BDSM életmódot, az nem beteg, nem aberrált, hogy a BDSM lényege a kölcsönös örömszerzés. A BDSM célja – a köztudatban berögződöttekkel ellentétben – nem az értelmetlen, brutális, a másik ember számára felháborító, elborzasztó erőszak. Törvényben nem, pszichológusok se alkották meg eddig a szexuális élet olyan etikai kódexét, amelyet közmegegyezés elfogadott volna. Több elméleti meghatározást, magyarázatot van szakíróktól a BDSM-ről, vagy köztük elterjedtebb megnevezéssel a szadomazochizmusról (röviden: SM). Két jellemző kétes kiindulási pont, illetve érvelés vehető észre bennük:
– Nem ismerik a BDSM művelőinek valódi érzéseit, azok figyelembevétele nélkül állítanak fel elméleteket és az abból levezetett érzéseket akarják beléjük magyarázni.
– Tautologikus érvelés, vagyis előítéletekből, finomabban szólva előzetes minősítésekből kiindulva „vezetik le” azokat, valódi okok feltárása nélkül.
Jellemző, hogy a BDSM-et lélektani szakleírások is egy hollywoodi thriller mintájára fogják fel. Idézek egy hivatalos kórisméből: „jellemző: a speciális fantáziák fellépése és az ehhez társuló szexuális izgalom; a cselekmény végrehajtása; a kielégülés (néha maszturbációval) és az oldódás; majd többnyire menekülés a tetthelyről vagy a cselekmény nyomainak az eltüntetése”. Ez tökéletes forgatókönyv lehet egy kéjgyilkossághoz, de pocsékul illik rá a tartós BDSM kapcsolatokra.
A parafiliák fogalmának csapdája
Egy kórisme szerint: „A parafiliák olyan vonzódások, amelyek szélsőséges formában társadalmilag nem elfogadott módon térnek el a hagyományos szexuális kapcsolatoktól és irányultságtól.” De:
Mi foglalja magában a követendő hagyományt? Létezik a mi társadalmunkban a szexualitásra olyan irányadó könyv, mint a Káma-Szútra?
Egy párkapcsolatot elfogad a társadalom, ha az, ami nyilvános belőle, nem irritálja, az intim szférába pedig nem szól bele. Az a pszichiáter, aki minden BDSM kapcsolatot betegek viszonyának tart, beleszól. A gyógykezelés joga miért jogosít fel a társadalmi elfogadhatóság megítélésére intim ügyekben?
Mi a mércéje a pszichiáternek a „szélsőségességre”? Én egy kétmilliós nagyvárosban élek – itt hány fő vagy milyen kör ízléséhez képest szélsőséges a szex valamilyen formája?
Az ezen az alapon meghatározott un. parafiliák fogalmának egyik leggyengébb pontja, hogy közös nevezőre hoz ártalmatlan játékokat (pl. bőrszerkó-fétis) egyértelműen közveszélyes magatartásokkal (pl. pedofília). Sajnos, több iskolázott értelmiségi is csak fokozati különbséget lát az önkéntes BDSM kapcsolat, illetve a kegyetlenkedéssel párosuló nemi erőszak avagy a kéjgyilkosság között. Ezt mind a szadista hajlam kiélésének tekintik, nem törődve azzal, hogy az utóbbi kettő bűncselekmény. Nos, a BDSM nélküli nemi erőszak, vagy a féltékenységből elkövetett emberölés is a szexuális ösztön megnyilvánulása. Akkor ezek is csak „mértékükben” különböznének a szeretkezéstől?
„A parafiliában szenvedő személy partnere gyakran tárgynak, a szexuális kapcsolat jellegtelen, szükségtelen részének érzi magát.” Meg az önző állatok partnerei is, meg akié csak számitásból szexel vele. A biztonságos és minőségi BDSM alapfeltétele az igényes szub. Az a dom vagy domina, aki nem tiszteli az igényeit, lehet, hogy nem normális, de valószínűleg önző.
Alapismeretek a valódi BDSM-ről
A BDSM sokak által ismert, még többek által nem ismert, és sajnos a legtöbbek által félreismert, sokszor félreértett világ. Maga a betűszó hat szexuális stílus nevéből kialakult rövidítés:
Bondage ki- és megkötözés. Discipline fegyelem és fegyelmezés. Domination dominancia, uralkodás, irányítás. Subordination alárendeltség, alárendelődés, szubmisszivitás. Sadism szadizmus. Masochism mazochizmus.
A BDSM lehet szexuális fűszer, titkos vágy, de lehet lelki beállítottság vagy életforma is. A legtöbb ember már megtapasztalhatta, ha tudtán kívül is, a BDSM egy izgalmas részét, amikor bekötötte a partnere szemét, megkötözte a kezét vagy megvette az első bilincset az otthoni kelléktárba.
A BDSM két alapvető stílusa, amely tiszta formájában eléggé eltérő beállítottságokat is jelent. a D/S és a SM. Aki tisztában van velük, megkímélheti magát kínos félreértésektől, egypár csalódástól a társkeresésben.
D/S: A dominancia, vagyis az uralkodás és a szubmisszivitás, vagyis az alárendelődés jellemző ebben a partnerkapcsolatban. Aki uralja a párkapcsolatot, az a Dom (ha nő, akkor Domina), aki aláveti magát az uralmának, az a szub. A szub önkéntesen veti alá magát a Dom akaratának, teljesen hasonlóan ahhoz, ahogy egy nő önként adja oda magát a szexben a kiválasztott férfinak.
Az uralom megszerzése a dominálás: a szub meghódítása, csábítás/udvarlás, majd az elért odaadásának megtartása. Aki kapásból parancsolgat, nem igazi Dom, csak türelmetlen, vagy udvarlásra képtelen alak, aki igazán odaadó szub helyett egy bárkinek könnyen kapható partnerre számíthat.
A D/s a szexuális életre, vagy tágabban az érzelmi kapcsolatra jellemző. A D/s partnerek kezelhetik egymást egyenrangú emberként. A szub felnézhet a Domra mint emberre, ez kedvező a D/s kapcsolat elmélyüléséhez. De a szobalány önmagában nem szub, és a háziúr nem Dom. A szubmisszivitás „A teljes én átadása az Úrnak” elven működik. A szubmisszív félnek nagyon fontos, hogy ne „csak” kiszolgáltatott helyzetbe kerüljön Domja előtt, hanem valóban szolgálni tudja őt. Olyan apró szolgálatok, mint a reggeli készítés, az Úr fürdővizének elkészítése, a tálalás, a térdelés az Úr előtt stb, még akkor is teljesen kielégítő tud lenni, ha nem történik szexuális együttlét. (Ez az ún. agyi orgazmus.) A fájdalom ennek ellenére a szubmisszivitásnak is a velejárója. Bár a szub a fájdalmat sokszor, mint büntetést fogja fel, nem pedig feltétlen a szexuális kielégülését szolgálja.
SM: A mazochista (mazo) számára a partnere által neki okozott fájdalom szükséges az orgazmusához. A szadista (szado) partner szexuálisan élvezi ezt a fájdalomokozást, illetve a vele előidézett gyönyört. A szado és a mazo partner legtöbbször úgy fogadja el egymást, mint a Dom és a szub. Akármilyen fájdalmat egyformán elviselő, sőt élvező szub nemigen létezik, az ilyen kijelentéseket jobb óvatosan fogadni. A másik érzéseivel nem törődő, önző szadista veszélyes személy, a szexuális indíték nélkül verekedős alak egyszerűen csak brutális.
A D/s és a SM nem zárják ki egymást, sokaknál kombinálódnak, igen változatos formákban. Összepárosíthatóak egymással, az erotikus kötözéssel (Bondage), a fétisszex-el, és a szeretkezés bármilyen formájával. A szubmisszivitás gyakran összefér a mazochizmussal, az ilyen partner mazoszub. A szadista Domra, aki szintén nem ritka figura, nem alakult ki külön szó.
Általában nehéz megállapítani, hol is van az a határ, amikor a szub már mazoszub. Eléggé igaz, hogy mazo az, aki a fájdalmat kifejezetten igényli a saját kielégüléséhez. A szub csupán elfogadja a fájdalmat és képes arra, hogy úgy élje meg: minden, ami történik, azért van, mert Ura azt szeretné, hogy jó rabnő legyen. Azáltal is, hogy a fájdalmat befogadja, Urának szerez örömet.
Nem könnyű megállapítani azt sem, hogy egy Dom mennyire szadista, esetleg kizárólag az-e (top, az ő mazo párja a bottom). Aki inkább szadista, az a fájdalom okozását, és a vele partnerénél kiváltott gyönyört (ez a „jó” vagy „kéjes” fájdalom) élvezi. Szubjával szemben azért parancsoló, vagy azért kötözi ki, hogy az elfogadja tőle, önkéntelen védekezéssel se nehezítse meg a fájdalomokozást. Ha a szub alárendeltségét, alázatát, kiszolgáltatottságát élvezi inkább, akkor a szadizmustól a dominancia felé tolódik el orgazmusának forrása. Aki elsősorban Dom, azért okoz szubjának fájdalmat, hogy megbüntesse, vagy hogy éreztesse vele, akkor okoz fájdalmat vagy akkor gyengéd, amikor akar.
A domináns és szubmisszív szerep váltakozva is jelentkezhet valakinél – hangulatától, partnere viselkedésétől, a helyzettől függően. Ez a sokszor kiszámíthatatlan lény a switch.
A BDSM minden kedvelőjének „három énje” van. Az egyik a beállítottsága, vágyainak megérzése. A másik, amit mindebből felvállal maga előtt és többé-kevésbé kimutat. A harmadik, amit meg is tud valósítani belőle. A BDSM gyakorlásának alapkövetelménye, hogy törvényt nem sért (a törvénysértő kegyetlenkedést ez a szubkultúra visszautasítja). A BDSM páros célja – ha valamelyikük nem egy önző állat – a kölcsönös örömszerzés. Egymásra, egymás örömére figyelve a BDSM játszható a törvények keretein belül.
A szeánsz sem úgy működik, hogy a Dom vagy a szub felizgul és akkor leszeánszozza a párját. Randevúznak, vagy ha együtt élnek, szeánszos együttléteik úgy illeszkednek bele életükbe, mint egy „normális” házaspárnál a szeretkezéseik.
A szeánsz színhelye lehet a BDSM eszközeivel berendezett stúdió, de lehet a hálószoba, a hitvesi ágy is. Szép és kedvelt műfaj a „BDSM a szabadban” is. Az intimitást és a környezet zavartalanságát egyaránt biztosító színhely.
A BDSM etikája
A BDSM gyakorlásának saját etikája alakult ki, amely kizárja a társadalomra, a család kiskorú tagjaira, illetve egymásra veszélyes magatartás-formákat:
Agresszivitás és gátlástalanság: A BDSM körben is bunkónak tartott alakok magatartása csupán, a nem kevés kulturált domináns fél számára a dominálás udvarlás, hódítás vagy csábítás, elbűvölés.
Szenvedés élvezése: A szubmisszív fél csak akkor szenved, ha a BDSM nem olyan, ami neki örömet szerez, és ha olyan, akkor élvezi azt is, ami egy vanilla – teljesen BDSM nélküli szexuális életet élő – partnernek szenvedés vagy megalázó. (A pszichiáter talán jobban tudja a szubnál, hogy gyönyört vagy gyötrelmet érez?) A szadista Domot pedig nem a szenvedés okozása, hanem a fájdalom útján okozott gyönyör izgatja. Ha ez az egymásra hangolódás nem jön létre, az a BDSM etikája szerint elégséges indok a szakításra.
Szenvedés okozása: A domináns fél célja az előzőek értelmében nem testi vagy lelki károsodás, szenvedés okozása, hanem kölcsönös örömszerzés a BDSM gyakorlását tartalmazó szexuális játék útján. A másik fél egyoldalú testi vagy lelki kínzása nem BDSM, hanem kegyetlenkedés a BDSM művelői szerint.
Testi vagy lelki károsodás: Ez ellen a BDSM bevallott és tudatos művelése a legjobb biztosíték.
Felelős törődés: A BDSM alapszabályai közé tartozik. A Dom felelőssége a játék elfogadható keretek között tartása, mert a szub feltétlen bizalma alapján ő uralja a helyzetet.
A BDSM-ben, különösen a kapcsolat kezdetén, szerepe van a partnerlista egyeztetésének. A partnerlista a szexuális vágyak listája, vagyis a BDSM játékok kivánatos határainak egyeztetésére szolgál. Nem étlap, hanem egymás jobb megismerésének eszköze. Amit játékos formában, az udvarlásban is lehet használni.
Bűntudat és szégyenérzet: A BDSM páros tagjai egymással szemben nem bűntudatosak és nem szégyellik magukat egymás előtt, mert a másik örömét teljesítik be. Bűntudatot a társadalmi közegük megnemértése, a beléjük nevelt előítéletek miatt érezhetnek. Ez a lélektani háttere az átlagos szexuális kapcsolatot meghaladó mértékű diszkréció igényének a BDSM társaságban. A BDSM körben is terjed viszont az a felfogás, hogy vállaljuk önérzetesen szexuális beállítottságunkat.
Szociális normák figyelmen kívül hagyása : A BDSM körben nem jellemzőek a bűnözők, a futballhuligánok és más antiszociális alakok. A BDSM páros azoknak a társadalmi köröknek a normáit hagyja figyelmen kívül, amelyek az emberség és a tisztesség normáin túlmenően szabályozni akarják az intim szférát.
Önmagának, családjának egzisztenciális és erkölcsi veszélyeztetése: A BDSM páros tagjai önmagukban nem veszélyesek, mert vigyáznak egymásra. A BDSM párosra lehet veszélyes társadalmi közegük intoleranciája. A BDSM művelője akkor hibás ebben, ha provokatívan mutogatja beállítottságát, illetve művelésével ténylegesen zavarja mások életvitelét. A BDSM kör tagjainak többsége elutasítja azonban a demonstratív, provokatív megnyilvánulásokat, egyértelműen preferálja a diszkrét viselkedést (ez nem rejtőzést jelent).
Sem pszichiáterek, sem pszichológusok, sem filozófusok nem alkották meg eddig a szexuális élet olyan etikai kódexét, amelyet Magyarországon közmegegyezés elfogadott volna. A „normális szexuális viselkedés kereteinek” szabatos leírása sem született még meg vagy nem vált közkinccsé. (Hitelességre olyan definíció számíthat, amelyik szerint a szeretkező emberek többsége nem abnormális.)
Ideidézném a Dom, illetve a szub magatartásával a szubkultúrában támasztott erkölcsi normáknak azt az összegzését, amely a Deres BDSM Életmód Magazinban jelent meg. (Az érthetőség végett: a Mester olyan Dom, akit szubja szexuális kapcsolatuk minden vonatkozásában elfogad őt irányító Mesterének.):
A kifogástalan Mester
A Mester lelkileg kiegyensúlyozott. A Mester őszinte, megbízható és következetes. A Mester hajlandó felvállalni, hogy érzelmileg ő is nyitott és sérülékeny, és nem restelli ezt ki is fejezni. A Mester önellátó. A Mester tudja, hogy míg a fájdalom elkerülhetetlen, a szenvedés nem kötelező. A Mester tudja, hogy ha engedékeny is ugyan, de akkor is kezében van az uralkodás hatalma. A Mester a szolgáját csakis meggondoltan, és nem véletlenül fogadja el. A Mester megérti és nem vitatja, hogy vágyainak egyeznie kell szolgája vágyaival. A Mester tiszteletben tarja a szolgájával előre megbeszélt feltételeket. A Mester bizalommal és hálával fogadja el szolgája testi ajándékait és nem magától értetődőnek tartja azt. A Mester megszerzi a szükséges ismereteket és készségeket. A Mester teljes mértékben tisztában van hatalmával, és tettekre csak akkor vállalkozik, ha ezzel nem okoz kárt vagy szenvedést. A Mester érti a fontosságát annak, hogy a fegyelmezés és a protokoll szolgája számára egyszerre éltető és tápláló is. A Mester rendelkezik, és használja is az egészséges és funkcionális kommunikációs készségét, valamint ragaszkodik ahhoz, hogy szolgája is ezt tegye. A Mester nem felejt el jutalmazni és büntetni. A Mester hajlandó beismerni a hibáit, elismerni a hiányosságait, és jóvá is tenni azokat. A Mester teljes mértékben megérti és átlátja a mester és szolga viszonyt.
A majdnem kifogástalan szub
A szub legyen figyelemre méltó. A szub legyen nőies, csábító, a megfelelő pillanatokban romantikus. A szub ne játssza meg magát még alázatból se, tudjon őszintén beszélni és beszéltetni. A szub legyen lelkileg kiegyensulyozott, mert a BDSM örömszerzés, nem lelki terápia. A szub, ha lehet, mindig állja a saját döntését, tudja viselni a következményeit. A szub érezze át, hogy fegyelmezésével Mestere róla gondoskodik, találja meg benne örömét. A szub értesse meg jó szóval, testbeszéddel, sikolyai tónusával, mire vágyik igazán. A szub ne bénítsa le a Mesterét azzal, hogy leragad saját megszokásainál, netán divatoknál. A szub keresse és szerezze meg azt Domjában, amit az csakis neki ad meg. A szubnak legyen joga a Dom idejéhez, akinek kötelessége rendelkezésére állni. A Dom a szub ura, de a szub a szeánsz háziasszonya. A szub legyen fantáziadús, ötletes, a szeánszban ő is önmagát valósítja meg. A Dom választja ki szubját, de a szub fogadja el őt Mesterének. A szub tekintsen úgy a Domra, mint szeretőjére, ne úgy, mint egy verőemberre vagy szektavezérre. A szub tekintsen úgy Mesterére, mint vezetőjére és tanítójára a BDSM sejtelmes útvesztőiben. A szub őrizze meg önmagát, személyiségét ne elveszítse, hanem fejlessze azt tovább. A szub őrizze meg Urát Mesterének.
Kik csinálják a BDSM szexet?
Független felmérés alapján a BDSM iránt a média szintjén (internet, lapok) rendszeresen érdeklődők száma Magyarországon néhány ezer fő. A BDSM iránt esetenként (pl. szexuális életük színesítésére), vagy kíváncsiságból érdeklődők száma (netes bejelentkezések aránya alapján) ennek kb. 3-4-szerese. Aktív ismerőseim ebben a körben nagy többségben 30-40 éves felnőttek.
Kiszolgálja őket: fél tucatnál kevesebb folyamatosan frissített honlap (jelentősebbek: SMPixie, Ashrak, HedoniSM, Gyalogló, Eropolis BDSM szoba). Nyomtatott BDSM újság nincs, a szexlapok terjedelmében a “bizarr” oldalak a 10 %-ot (pár oldal példányonként) sem érik el. A BDSM körben is jelen vannak a „véleményformálók”: élénk társas életet élő, munkájukban elismert emberek. A BDSM kör tagjai számára párkapcsolatukon kívül is különleges baráti kapcsolatokra teremt számukra alkalmat, ami gazdagíthatja személyiségüket.
Az INTIM CENTER szexshop kínálata
A budapesti szexbolt erotikus blogjában BDSM cikkeket ide kattintva olvashatsz. A fővárosi sexshop centrum szexüzlet S/M termékeit itt nézheted meg: bilincsek, vegyes BDSM eszközök, kötözők, maszkok, mellcsipeszek, paskolók fenekelők. Személyes vásárlás INTIM CENTER szexbolt Budapest V. kerület Károly krt. 14. félemelet, nyitva hétköznap 9-20 óráig, hétvégén 9-18 óráig, az Astoriánál.
Források: Szexologia.hu, Intimcenter.com, Szexplaza.hu
Kattints (koppints) a képre, vagy IDE és új dimenzióba kerül ez élvezés az életedben!
Iratkozz fel a levelezőlistánkra, értesítést küldünk ingyenes hozzáféréssel amikor a Tagi tartalom újra elérhető lesz. Ha érdekelnek szexhírek, ingyenes xxx erotika és kedvezmények erotika témában.
Ami rád vár az több ezer pornófilm, videó és képek tagoknak, pornófilmek és videók, szexmozi, pornóképek, rar pornó, videómegosztó, magyar amatőr és profi pornós lányok.
Szuper SZEX SHOP BLOG és tuti POTENCIANÖVELŐK!
Ezeket láttad már?
Vibrátoros maszti a fürdőszobában
Vibrátoros maszti a fürdőszobában. A vibrátor témájú képsorozatban fürdőszobai maszturbálás látható, egy vízálló vibrátorral. Ha a [...]
Legjobb szexshop termékkategóriák és áruk, amik a mennybe repítenek férfiakat és nőket
Legjobb szexshop termékek ezekben a termékkategóriákban találhatók. Ezektől szex és maszturbáció közben tuti a mennyországban [...]
A szexbabák dughatók mindenhol ellenkezés nélkül – Szexshop
A szexbabák számos funkciót látnak el. A szexuális oktatás régióinkban évről évre gyorsan fejlődik. Harminc [...]
Dildó és vibrátor – Anális és vaginális izgatás Szabó Ildikóval
A nők és lányok számára nagyon lényeges az előjáték, mivel nem jönnek olyan könnyen izgalomba [...]